Jak klienci oceniają pracę agentów nieruchomości?

0 15

Współpraca z agentami nieruchomości ma zróżnicowany wpływ na doświadczenia klientów, w zależności od tego, czy są właścicielami mieszkań na wynajem, czy też osobami sprzedającymi. Badanie przeprowadzone przez branżowy portal Nieruchomosci-online.pl przyniosło ciekawe wnioski na temat korzyści i problemów wynikających z tej współpracy. Zapraszamy do lektury naszego artykułu.

Perspektywa właścicieli mieszkań na wynajem

Najwięcej korzyści ze współpracy z agentami nieruchomości dostrzegają właściciele mieszkań na wynajem. Badanie wykazało, że aż 63% z tej grupy oceniło pozytywnie współpracę z biurem nieruchomości. Skuteczność działania, łączenie stron, oszczędność czasu oraz bezpieczeństwo transakcji to kluczowe aspekty, które wpływają na pozytywną opinię właścicieli.

Perspektywa osób sprzedających

Z kolei osoby sprzedające również wyraziły pozytywne opinie. Jednak jest ich nieco mniej, bo 55%, a 24% z nich miało zastrzeżenia. Zbyt wysokie wynagrodzenie, brak zaangażowania oraz brak zauważalnych efektów współpracy to główne czynniki, które skłaniają część klientów do wystawienia negatywnej oceny osobom, które miały im pomóc w przeprowadzeniu transakcji.

Kluczowe elementy wpływające na ocenę pracy pośrednika

Badanie miało wykazać, co tak naprawdę decyduje o pozytywnej lub negatywnej ocenie pracy pośredników. Po analizie wyników jesteśmy pewni, że głównym powodem jest bezpieczeństwo transakcji. Wiele osób właśnie to wskazało jako najważniejszy aspekt wpływający na pozytywną opinię. Z kolei brak zaangażowania oraz zauważalnych gołym okiem efektów to główne podłoże do wystawienia negatywnej oceny agentom nieruchomości, od których oczekiwano znacznie więcej.

Wyzwania dla środowiska

Ciekawym wskaźnikiem na przyszłość po przeprowadzeniu badania są również wyzwania, przed jakimi stoi środowisko agentów nieruchomości. Zaangażowanie w obsługę każdej grupy klientów, informowanie o roli agenta i działaniach podejmowanych na rzecz klienta, przestrzeganie standardów etyki i współpracy z innymi pośrednikami to kluczowe aspekty, które pośrednicy powinni uwzględniać w swojej pracy. Okazuje się, że wspomniane punkty należą do tych, które wychwytują klienci przy wyborze odpowiedniej osoby, którą chcieliby oni zatrudnić.

Zmiana roli agentów

Rola pośrednika zmienia się wraz ze zmianami zachowań uczestników rynku. Coraz młodsze i bardziej mobilne osoby stają się częstszymi klientami biur nieruchomości. Klienci pozostają dłużej na rynku, korzystając z różnych usług, co sprawia, że rośnie rola agenta nieruchomości jako doradcy, a nie tylko sprzedawcy. To bardzo ważne w dłuższej perspektywie, która umożliwi pośrednikom nawiązanie długofalowych relacji biznesowych.

Wnioski

Współpraca z agentami nieruchomości niesie zarówno korzyści, jak i wyzwania. Kluczowym elementem jest zaangażowanie pośredników w obsługę klientów oraz świadomość roli doradcy. Badanie stanowi istotne źródło informacji dla branży, sugerując obszary do poprawy, takie jak komunikacja, przejrzystość wynagrodzenia, oraz podnoszenie standardów obsługi klienta. Wartościowe doświadczenia klientów przyczynią się do budowania zaufania, dzięki czemu korzyść odniesie każda z zainteresowanych stron.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany *