Hotelizacja – nowy trend

0 17

CBRE, firma doradcza, która działa w sektorze nieruchomości komercyjnych, przygotowała prognozy odnośnie rynku nieruchomości. Jak będziemy mieszkać za mniej więcej 10 lat i jak wpłynie na ten aspekt gospodarki pandemia? Ma wykształcić się nowy trend, zwany hotelizacją. Co to jest? Wyjaśniamy!

Praca zdalna sprawiła, że zmieniły się nasze oczekiwania odnośnie mieszkań. Pracodawcy także chętniej akceptują możliwość wykonywania służbowych obowiązków gdziekolwiek, byle by był tam dostęp do internetu. Hotelizacja ma odpowiedzieć na te potrzeby i przenieść hotelowe standardy także do innych sektorów – mieszkaniowego, biurowego i handlowego.

Hotelizacja – czym jest?

Według ekspertów z CBRE z hotelizacją możemy mieć już do czynienia w ciągu najbliższej dekady. Ma to polegać na łączeniu się w sieci obiektów, które będą działały pod wspólną marką. Mają pełnić funkcje: mieszkaniowe, biurowe i handlowe.

Dzięki temu najemcy będą mogli łatwo przemieszczać się pomiędzy miastami, nie tylko w Polsce, ale i w Europie. Ma to być odpowiedź na zwiększającą się mobilność młodych profesjonalistów. Dzięki temu w ramach jednej sieci będą mogli się przemieszczać, wygodnie rezerwować miejsca za pomocą aplikacji, ale i oczekiwać podobnego standardu usług.

Hotelizacja – korzyści dla właścicieli nieruchomości i najemców

Mimo tego, że podróżowanie (nawet służbowe) jest teraz utrudnione, to autorzy raportu przekonują, że idea hotelu z pewnością przetrwa. Natomiast trudny czas w branży może sprzyjać łączeniu się podmiotów.

Jakie korzyści z hotelizacji ma najemca? Po pierwsze łatwo może zmienić lokalizację i w każdym z miast otrzyma podobny standard i jakość usług, co pomoże mu zaadaptować się w nowym miejscu. Może łatwo się przeprowadzić, a w danych lokalizacjach pozostawać przez krótki czas, aby je przetestować. Najem w obrębie jednej sieci daje więc także sporą dozę elastyczności.

A co zyskuje na hotelizacji właściciel obiektu, który miałby przystąpić do sieci? Hotelizacja daje szansę szybkiego przystosowania się do zmieniających potrzeb rynku, natomiast różnorodność powierzchni pozwala dywersyfikować przychód. Włączenie do sieci obniża także ryzyko działalności.

Warto obserwować, czy trend rzeczywiście się przyjmie, bo byłoby to sporym ułatwieniem zarówno dla właścicieli nieruchomości komercyjnych, jak i mieszkańców.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany *