Co z cenami za materiały budowlane

0 23

Inwestor indywidualny na budowie domu może zaoszczędzić nawet 1/3 kosztów w porównaniu do lat ubiegłych. Wg danych GUS w przeciągu pięciu miesięcy br. spadek cen materiałów budowlanych stopniowo wyhamowuje, więc ten sezon budowlany może okazać się niezwykle korzystny dla realizacji inwestycji.

Na przestrzeni 2 lat najbardziej potaniał styropian, spadły znacząco również ceny niektórych materiałów zbrojeniowych, dachówki, cegły, bloczków silikatowych oraz betonu.

Prognozujemy, że sytuacja na rynku materiałów budowlanych stopniowo się ustabilizuje powodując nieznaczne obniżki cen. – mówi Robert Pierzchała Dyrektor Marketingu ARCHETON Sp. z o.o. – Obecnie konkurencja cenowa będzie stymulować budownictwo jednorodzinne. Tanie materiały i tanie wykonawstwo. Wykonawcy, deweloperzy już nie dyktują warunków finansowych.

Wciąż jest utrzymana względna stabilność budownictwa indywidualnego, mimo spadku udzielonych pozwoleń na budowę i rozpoczętych budów w stosunku do roku poprzedniego. Wartość dodana brutto w budownictwie w porównaniu z analogicznym okresem 2008 roku wzrosła odpowiednio o 3,4 %. Sytuacja z miesiąca na miesiąc poprawia się. Wartość dodana brutto w budownictwie w I kwartale 2009 r. zmieniła się o +0,5 %. Biura projektowe odnotowują stały wzrost sprzedaży gotowych projektów domów.

Dla firm branży budowlanej głównym czynnikiem utrudniającym prowadzenie działalności jest konkurencja ze strony innych firm (60% badanych przedsiębiorców w maju br., 48% w maju roku 2008). Idący za tym ogólny spadek popytu oraz trudności w uzyskaniu kredytu przyczyniają się do postępującego spadku cen, co jest też niezwykle pożądaną sytuacją dla potencjalnych klientów.

Nastroje branży budowlanej stopniowo się poprawiają w stosunku do minionych miesięcy. Najbardziej zagrożone czują się małe przedsiębiorstwa. Jest również odczuwalny wolniejszy spadek zamówień. Wpływa na to zarówno sytuacja na rynku finansowym jak i sezon budowlany, w którym nie występuje już niedobór pracowników.

Stabilność firmy i jej elastyczność to teraz najbardziej pożądane elementy w obsłudze inwestora – dodaje Anna Macina specjalista do spraw marketingu ARCHETON Sp. z o.o. – Warto zweryfikować obsługę klienta w czasach kryzysu. Klient każdą złotówkę ogląda dwa razy, zanim ją wyda. Jesteśmy przykładem firmy, która niezależnie od zawirowań na rynkach finansowych zawsze dbała o klienta i budowała z nim więzi. Ci, którzy inwestorem zajmowali się zwykle z doskoku teraz na tym tracą.

Dla wielu osób niskie ceny to „okazja”, która jest bodźcem do rozpoczęcia inwestycji. Z początkiem każdego roku wiele firm podnosi ceny. Ci, którzy tego nie uczynili poniekąd zapewnili sobie konkurencyjność na rynku jednocześnie intensyfikując pozyskiwanie nowych zleceń.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany *