Czym się różni home staging od remontu mieszkania?

0 36

Home staging polega na jak najlepszym przygotowaniu nieruchomości do sprzedaży lub wynajmu, głównie przy zastosowaniu dekoracji oraz dodatków, które uatrakcyjnią przestrzeń w oczach potencjalnych nabywców lub najemców. W skład tego zagadnienia wchodzą także drobne renowacje i naprawy, jak np. odmalowanie brudnych ścian, montaż karniszy, parapetów czy listew przypodłogowych, zreperowanie niedziałających sprzętów.

W odróżnieniu od typowego remontu home staging charakteryzuje się szybkimi, ekonomicznymi oraz efektywnymi rozwiązaniami. Oprócz odnowienia i uporządkowania przestrzeni, ważne jest także wykonanie odpowiednich zdjęć, które będą swoistą reklamą i wizytówką przy dodaniu ogłoszenia w Internecie lub lokalnej gazecie. Wszystkie powyższe zabiegi mają doprowadzić do skutecznej i szybkiej sprzedaży lub wynajmu mieszkania czy domu, przy uzyskaniu jak najwyższej ceny.

home staging

Według badań przeprowadzonych na rynku amerykańskim, zastosowanie patentów home stagingu skutecznie skraca czas sprzedaży, tj. przeciętnie o 40%, a niejednokrotnie ma realny wpływ na wzrost wartości lokalu. Jak wynika z analizy Barbary Schwarz, która jest światową pionierką w tej dziedzinie, oferowana cena zakupu podwyższa się średnio o 10%.

Ważne zasady home stagingu

Cała idea home stagingu opiera się na trikach, które przy odpowiednim wdrożeniu mogą zupełnie odmienić postrzeganie wnętrza nieruchomości, jaka ma trafić do sprzedaży lub wynajmu. Najczęściej przy niewielkich powierzchniach, zmiany nie wymagają dużych nakładów finansowych oraz nie są czasochłonne. Pierwszym bardzo ważnym aspektem jest zadbanie o porządek. Przestrzeń musi być zadbana i schludna, zwłaszcza w łazience i kuchni. Obydwa pomieszczenia są najczęściej sprawdzane przez potencjalnych kupców lub wynajmujących. Warto także na czas prezentacji mieszkania usunąć wszystkie niepotrzebne bibeloty, a także rzeczy typowo osobiste czy rodzinne pamiątki.

Nie można jednak pozwolić, aby wnętrze zostało zupełnie puste. Trzeba zatem zadbać o dyskretne ozdoby np. kwiaty czy świece, które nadadzą nieruchomości klimatu oraz przytulności.

Bardzo ważnym aspektem są również kolory. Najlepiej sprzedają się wnętrza o neutralnym, jasnym wyglądzie, gdyż wpisują się w gusta najszerszego grona osób. Zatem jeśli jest to możliwe, warto przemalować ściany na ww. odcienie, a w przypadku ciemnych barw należy zadbać o jasne dodatki.

Ostatnim, ale istotnym elementem dopełniającym ideę home stagingu jest zapach. Przed przyjęciem potencjalnych nabywców czy wynajmujących należy pamiętać o przewietrzeniu wnętrza. Można również zastosować dobrą jakościowo świecę lub dyfuzor. Czasem zaleca się nawet upieczenie ciasta, gdyż jego zapach jak nic innego tworzy atmosferę domowej przytulności. Piękny zapach jest finalnym akcentem, który może przesądzić o sprzedaży lub wynajmie nieruchomości.

Podobne artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany *